Monday, July 13, 2009

Hari pertamaku Di SAMER

Tanggal 4 June 2009, pertama kali aku menjejak bumi SAMER nama singkatan bagi sekolah yang aku akan menghadapi 3 bulan yang mencabar sebagai seorang guru praktikal. sejuta ukiran senyuman dilemparkan warga samer tapi bila tanya sama hati..aduh...bolehkah aku bertahan?mcm-mcm jenis soalan bermain dalam minda...ndak henti2! hari pertama berjumpa dengan pengetua sekolah Puan Romziah binti Madong..terketar-ketar rasanya kaki...tapi kalau x pergi mcm mana agaknya cara yang lain?mmm...bukan aku sorang je yang praktikal tapi dengan teman seperjuangan..lebih senang aku memanggilnya dengan gelaran kakak..teman yang akan menemani aku selama 2 bulan lebih untuk praktikal nie..dah jumpa pengetua,jumpa pulak penolong kanan..ustaz Naziri...haha!nie paling best,sebab ustaz bekas pelajar UM..Alhamdulillah,lega rasanya..bermcm-mcm kami kena buat sesampainya hari pertama di sekolah,minta silibus pelajaran,tajuk2 pelajaran yang bakal diajar,banyak lg hal-hal lain..letih sangat2,itu belum lagi mula mengajar...baru nak mula mengenal dah letih,bagaimanala agaknya bila dah mengajar?entah pengsan agaknya tiap2 ari kat sekolah...hehehe!

No comments:

Post a Comment